Hogyan tudsz könnyebben kilépni a komfortzónádból?

Hogyan tudsz könnyebben kilépni a komfortzónádból? | MLM Akadémia

Ebben a cikkben olyan gyakorlatban alkalmazható tippeket találsz, aminek az alkalmazásával könnyebben ki tudnál lépni a komfortzónádból.

A komfort szó jelentése: Kényelem, elsősorban a testi jóérzés állapota, beleértve mindazokat a körülményeket, tárgyakat, stb., amelyek a testi kellemes, ellazult, jóleső, fáradság nélküli érzését lehetővé teszik.

A zóna szó jelentése: egy bizonyos behatárolt terület, ami valamilyen szempontból különbözik más területektől.

A komfortzóna lényegében mindazok a dolgoknak az összessége, amivel az ember testileg még kényelmesen érzi magát, és amelyek már nem kényelmesek a számára, azok ezeken kívül esnek.

Az MLM-es rendezvényeken nagyon sokszor elhangzik: „ahhoz, hogy sikeressé válj, képesnek kell lenned kilépni a komfortzónádból.” Vagyis képessé kellene válnod arra, hogy olyan dolgokat is megtegyél, ami már nem kényelmes a számodra.

Sokan tudják ezt, hogy valahogy ki kellene lépniük a saját komfortzónájukból, viszont csak nagyon kevesen teszik ezt meg valójában. A többség szeretné megtenni, de valahogy, valamiért úgy érzi nem képes rá.

Halogatnak, várnak, rendezvényekre járnak, hátha majd attól kapnak egy lökést, hogy meglépjék azt, amit meg szeretnének lépni, stb. és miután mégsem lépik meg azt, amiről tudják, hogy meg kéne lépniük, lelkiismeret furdalást éreznek, hogy nem lépték meg, és gyakran önmaguk hibáztatásába fordulnak.

Szerencsére létezik egy módja annak, ahogyan a többség is képes lenne arra, hogy kilépjen a komfortzónájából. Ez a cikk lényegében erről szól.

A módszer lényege igazából az, hogy nem a komfortzónából való kilépéshez nyújt segítséget, hanem magát a komfortzónát tágítja ki.

Vagyis nem ahhoz nyújt segítséget, hogyan tudnád jobban megerőltetni magad, hogy összeszorított foggal, megtegyél olyan dolgokat, amelyek kényelmetlenek, hanem azt teszi lehetővé, hogy az eddig kényelmetlen dolgok kényelmesebbé váljanak. Így igazából nem a komfortzónádból kellene kilépned, hanem a komfortzónádat tágítanád ki.

Nézzük meg, hogyan.

A komfortzónának, érdekes módon a kommunikációs képességekhez van köze. Ez első olvasásra valószínűleg furcsán hangozhat. Pedig nagyon is a kommunikációs képességekhez van köze. Vizsgáljuk meg ezt egy kicsit alaposabban:

Valójában az ember komfortzónájába csak azok a dolgok tartoznak bele, amelyeknek a közelében kényelmesen ott tud lenni, és amelyekkel kényelmesen szembe tud nézni, anélkül, hogy azt érezné, el kell húzódnia tőle.

Aminek az ember nem tud kényelmesen a közelében lenni, amivel nem tud könnyedén (kényelmesen) szembenézni, és amivel kapcsolatban azt érzi, hogy elkerülné azt, elhúzódna tőle, az a komfort zónáján kívül esik.

Nézzünk egy példát: Talán már veled is volt olyan (ez sok emberrel megesik), hogy valaki hívott telefonon, megláttad a telefon kijelzőjén, hogy ki hív, és azt érezted, hogy „jaj, ne már, nem akarok vele beszélni”. Aztán inkább félretetted a telefont, hogy „majd később beszélsz vele”, és inkább halogattad amennyire csak lehet.

Ezzel a bizonyos személlyel való beszélgetés egy nem kényelmes dolog, vagyis a komfortzónádon kívül esik. Nem kényelmes a közelében (telefonvonalon) lenni, nem kényelmes szembenézni azzal a ténnyel, hogy kommunikációban legyél vele, és igyekszel elodázni a beszélgetést, vagyis elkerülni, elhúzódni a vele való beszélgetéstől.

A másik példa esetleg lehetne egy olyan, amikor valakinek pók-iszonya van. Az illető számára a pók, az egy olyan élőlény, aminek nem kényelmes a közelében lennie, nem kényelmes ránéznie (szembenéznie vele), és próbál minél messzebbre elhúzódni tőle. Ilyen esetben a pók a személy komfortzónáján kívül esik.

Tehát van három tényező a komfortzóna esetében: 1.) kényelmesen ott (közelében) lenni, 2.) kényelmesen szembenézni vagy ránézni, és 3.) nem érezni késztetést az elhúzódásra.

Mint említettem a komfortzónának a kommunikációs képességekhez van köze. A Bevált módszer a kommunikációd hatékonyabbá tételéhez – 1. rész. című cikkben volt arról szó, hogyan tudsz jobban itt a jelenben lenni. Nem a gondolataidban, nem máshol, hanem ITT. Ez az előző három pontból az 1-es ponthoz tartozna.

A második részben arról volt szó, hogyan tudsz hatékonyabban és folyamatosan figyelni egy másik személyre. Ez a fenti háromból a 2. ponthoz tartozna.

Már csak ebből a két pontból is látszik, hogy a komfortzónának valóban a kommunikációhoz van köze.

Maradt a harmadik pont, hogy ne érezd úgy, hogy el kell kerülnöd, el kell húzódnod, távolodnod tőle, minél távolabbra, mind térben, mind időben (halogatva).

Ha valamilyen módon fel tudnád fejleszteni azt a képességedet, hogy az eddig nem kényelmes dolgokkal kapcsolatban is kényelmesen 1.) közelében tudj lenni, 2.) szembe tudj vele nézni, és 3.) ne érezd azt, hogy el kelljen húzódnod tőle, akkor a komfortzónádba ezek a dolgok is bekerülnének, vagyis maga a komfortzónád tágulna ki.

Ha pedig valahogy el tudnál érni egy olyan magas szintet, hogy az életben bármivel kapcsolatban kényelmesen 1.) közelében tudnál (mernél) lenni, 2.) szembe tudnál vele nézni, és 3.) nem éreznéd, hogy el kellene húzódnod tőle, akkor a komfort zónádon belül lenne minden. Pontosabban fogalmazva megszűnne a határa a komfort zónádnak, hiszen minden létező dolog azon belül lenne.

Az első két pont esetében a fentiekben említett két cikkben leírtakat alkalmazva tudod fejleszteni azokat. A harmadik pont fejlesztésének létezik két eddig elég jól bevált módja:

Az egyik a „kutyaharapást szőrével” típusú módszer, ahol például egy pókiszonyt elég hatásosan lehet azzal csökkenteni, ha fokozatosan megközelíted a pókot, mindig csak annyit közelítve hozzá, amit még viszonylag kényelmesen, kicsit kényelmetlenül, de elviselsz.

Az ilyen nagyon fokozatos közelítéssel a kényelmetlen érzés csökken, és amikor kényelmessé válik az a bizonyos távolság, akkor ismét picit közelebb mész, de csak annyira, hogy picit kényelmetlen, nagyobb rész még kényelmes legyen.

Ilyen módon fokozatosan közelítve, végül legyőzhető a pókiszony, akár teljesen is. Lehet, hogy sokszor meg kell csinálni, sok féle pókkal és nagyon fokozatosan közelítve mindig, de végül sikeresen leküzdhető a pókiszony ilyen módon.

Ugyanilyen módon kezelhető a víziszony, a tériszony, telefonálási iszony és sok más egyéb „–iszony” is, amelyek valójában nem „–iszonyok”, mindössze csak komfortzónán kívül eső dolgok.

Az ilyen dolgok tehát ezen a módon, elegendő időt rászánva, egyesével, fokozatosan kezelhetők.

A másik módja, ahogyan növelni tudod azt a képességedet, hogy a komfortzónádon kívül eső dolgokkal kapcsolatban kényelmesen 1.) közelében tudj lenni, 2.) szembe tudj nézni, és 3.) ne érezd azt, hogy el kell húzódnod attól, hogy elvégzed a 3 napos kommunikációs képességfejlesztő tréninget.

Ezen a tréningen mind a három pont fejlesztésére el tudsz végezni egy-egy gyakorlatot, és mindegyik gyakorlat mindössze néhány óra alatt egészen magas szintre fel tudja hozni a képességeidet. Ráadásul amilyen szintre sikerült fejlesztened ezeket a képességeidet, ez a szint utána tartósan meg is marad éveken, sőt évtizedeken keresztül.

Továbbá a „kutyaharapás szőrével” módszerrel ellentétben, nem csak egy-egy adott dologgal kapcsolatban javulnak ezek a képességeid, hanem a kifejezetten erre kidolgozott gyakorlatoknak köszönhetően összességében (mindennel kapcsolatban) javulnak ezek a képességeid.

Van tehát ez a két módszer, amit hatékonyan használhatnál a komfortzónád kitágítására: a „kutyaharapás szőrével” módszer, és a 3 napos kommunikációs képességfejlesztő tréning gyakorlatai.

Bármelyiket is használod, a lényeg, hogy ne küszködj tovább azon, hogy próbálsz átlépni a komfortzónádon, és aztán pedig lelkiismeret furdalásod lesz, ha nem sikerül. Ehelyett inkább tágítsd ki magát a komfortzónádat, hogy minden olyan dolog, ami most nem kényelmes és így kívül esik rajta, az kényelmessé váljon és a komfortzónádon belülre kerüljön.

Kívánom, hogy alkalmazd sikerrel a leírtakat!

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban?

Cikk rating

Értékelés:
Ezt a cikket eddig 0 ember értékelte.

Új hozzászólás

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges

KAPCSOLAT

Email: iroda@mlmakademia.hu
Telefon: +36 70 625 36 03
Cím: 1193 Budapest, Könyvkötő u. 1/B. Hungary
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-106577/2016