Hogyan mehetne át hatékonyabban az embereknek az, amit mondasz?

Hogyan mehetne át hatékonyabban az embereknek az, amit mondasz? | MLM Akadémia

Volt-e már veled olyan, hogy próbáltál egy adott dolgot átadni, megértetni másokkal, és az valamiért nem érkezett meg hozzájuk, vagy valami egészen más alakult ki a fejükben? Ebben a cikkben, gyakorlatban eredményesen alkalmazható tippeket kapsz arra, hogyan juttasd át a mondanivalódat másoknak úgy, hogy az valóban meg is érkezzen hozzájuk anélkül, hogy megváltozna a fejükben valami mássá.

Talán nincs is annál idegesítőbb dolog, amint amikor az ember próbál megértetni valamit másokkal, és valahogy sehogy sem akarják azt megérteni, akárhogyan is próbálkozik.

Az ember először próbálja szépen mondani, aztán próbálja kevésbé szépen mondani, de akárhogyan is próbálkozik, az valahogy nem akar a másikhoz megérkezni.

Az élet sok területén kerülhet ilyen helyzetbe az ember.

Például a gyereknevelés során, párkapcsolatban, vezetőként a munkatársaiddal kapcsolatban, értékesítőként vagy hálózatépítőként a jelöltjeiddel kapcsolatban, és még sok más egyéb helyzetben is.

Aztán olyan helyzet is előfordulhat, hogy úgy tűnik megértette a másik, amit mondtál neki, aztán később derül ki, hogy valójában valami teljesen más alakult ki a fejében, mint amit mondtál. Ez is számtalan helyzetben, és számtalanféle emberrel kapcsolatban előfordulhat.

Mit lehet ilyen esetekben tenni? Létezik egyáltalán valamiféle módja annak, hogy az ember bárkivel meg tudja értetni magát teljesen?

Igen létezik, és ez a cikk ehhez ad némi gyakorlatban alkalmazható segítséget.

Az egyik olyan dolog, amit megtehetsz, hogy amit csak lehetséges, azt ne szóban, hanem írásban kommunikáld egy másik személyhez.

Ha például vezetőként a munkatársaid számára leírnád a kéréseidet és utasításaidat, akkor kevesebb lenne a félreértés, és könnyebben számon tudnád kérni a leírtak teljesítését.

Nem futnál bele olyan dolgokba, hogy „de hát nem ezt mondtad”, vagy „hát én nem úgy értettem, mint ahogy mondtad”, vagy „de hát ezt nem is mondtad”, stb.

Egy munkatársakkal való megbeszélés után is megtehetnéd, hogy leírod nekik mindazt, amit megbeszéltetek, amiben megegyeztetek. Szintén sok félreértést el lehetne vele kerülni.

Ha egy munkahelyen nemcsak a saját beosztottaiddal, hanem a többi munkatárssal, és a feletteseddel is főleg írásban kommunikálnál, szintén kevesebb lenne a félreértés.

Mindez nemcsak egy munkahelyen érvényes. Ugyanúgy működik egy MLM hálózatban, vagy bármely más emberekből álló csoportban.

Nem arról van szó, hogy sose kommunikálj senkivel sem szóban. Arról van szó, hogy jobb, ha a szóban megbeszélt dolgok utána írásban is rögzítésre és kommunikálásra kerülnek.

Egy munkahelyen, egy MLM hálózatban, vagy bármely más csoport tevékenységben a csoporttagok közötti kommunikációknak, valójában több mint 95%-át írásban is lehetne kommunikálni, és ha ezt a csoporttagok követnék, akkor egy sokkal hatékonyabb, eredményesebb, félreértésektől mentesebb csoportot kapnánk eredményül.

Ha a kommunikációk többsége le van írva, azzal elkerülhetőek a félreértések nagy része, visszakereshető, kevésbé felejtik el, kevésbé bújnak ki a teljesítése alól, és tisztább, egyértelműbb is a kommunikáció.

Persze nem lehetséges a kommunikációk 100%-át írásba áttenni, és a szóbeli kommunikációkat teljesen megszüntetni, és nem is kell. A kommunikációknak egy nagy része továbbra is szóban folyna.

Ezért fontos lenne valami olyan módszer is, amivel egy szóbeli kommunikáció teljes egészében és változtatás nélkül át tudna menni a másik személynek.

Itt két nehézség merülhet fel:

Az egyik, hogy a kommunikációt fogadó fél, nincs teljesen itt a jelenben, hanem félig-meddig a saját gondolataiban, vagy máshol van, és nem figyel eléggé. Erről szól bővebben két másik cikk: a Bevált módszer a kommunikációd hatékonyabbá tételéhez 1.rész és 2.rész.

A másik, hogy a kommunikációt küldő fél túlzottan visszafogottan próbál kommunikálni. Időnként ezt a visszafogottságot nagyobb hangerővel próbálja ellensúlyozni, viszont ettől még, hogy felemeli a hangját, a kommunikációja továbbra sem megy át igazán. Ugyanis a visszafogottság vagy a nem visszafogottság nem a hangerőn múlik.

Létezik egy olyan dolog a hatékony kommunikációban, amit úgy nevezünk, hogy „szándékkal kommunikálni”. Amikor valaki szándékkal kommunikál, akkor az, amit mond, teljesen és változtatás nélkül, tökéletesen átmegy a másik embernek, akár odafigyel ez a másik ember, akár nem.

Ennek a bizonyos szándéknak, nem a hangerőhöz van köze. Ez valami egészen más. Ennek inkább a határozottsághoz, a bizonyossághoz, a magabiztossághoz, és az ilyen dolgokhoz van jobban köze. Ez nem igazán olyan fizikai dolog, mint a hangerő.

A szándékra talán egy jó példa lehet az, amikor gondoltál valakire és az illető felhívott, vagy felhívtál valakit és azt mondta neked, hogy épp most gondoltam rád.

Ilyen esetben egyikőtök sem használt hangerőt, vagy más fizikai dolgot a gondolat átviteléhez (kommunikációhoz). Mindössze csak egy gondolat volt, ami átment valahová a világ túlsó végébe, és ami átvitte oda, arra mondhatnánk azt, hogy szándék.

Ráadásul a legtöbb esetben nem is tisztán az a dolog ment át, amire ténylegesen gondoltál, hanem csak maga a szándék ment át, hogy gondoltál a másik személyre. Vagyis a másik személy megérezte, hogy gondoltál rá, de azt nem tudta, pontosan mire gondoltál, mivel nem beszéltetek.

Túl sok emberrel, túl gyakran esik meg ez ahhoz, hogy véletlen legyen. Lennie kell tehát itt valami olyan dolognak, ami az adott gondolatot ténylegesen szállítja, megérinti a másik személyt és ténylegesen átjuttatja azt a gondolatot. Ezt nevezzük szándéknak, illetve szándékkal kommunikálásnak.

Igazából mindegy is, hogy minek is nevezzük. Azért nevezzük így, mivel ez egy találó elnevezés.

Azért is vagyunk bizonyosak abban, hogy létezik ez a szándéknak nevezett dolog, mivel a 3 napos kommunikációs képességfejlesztő képzésen az egyik gyakorlat olyan, amivel a résztvevők ezt a képességüket, hogy szándékkal kommunikáljanak, jelentősen felerősítik önmaguknál.

Sok esetben annyira sikerül felerősíteniük, hogy utána bárkivel beszélnek, annak valóban átmegy teljesen és változatlan formában az, amit mondanak, akár odafigyel rájuk ez a másik ember akár nem.

Van tehát két olyan módszer, ami segítségedre lehet abban, hogy jobban átmenjen másoknak az, amit kommunikálni akarsz nekik. Az egyik a több írásbeli és kevesebb szóbeli kommunikáció, amit érdemes minél inkább bevezetni önmagad és csapattársaid életébe, és a másik a 3 napos kommunikációs képességfejlesztő tréning egyik gyakorlata, ahol a szándékkal való kommunikálást gyakorolhatod be alaposan.

Kívánom, hogy alkalmazd sikerrel a cikkben leírtakat, és érj el vele hatékonyabb kommunikációt másokkal!
 

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban?

Cikk rating

Értékelés:
Ezt a cikket eddig 0 ember értékelte.

Új hozzászólás

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges

KAPCSOLAT

Email: iroda@mlmakademia.hu
Telefon: +36 70 625 36 03
Cím: 1193 Budapest, Könyvkötő u. 1/B. Hungary
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-106577/2016