Bevált módszer a kommunikációd hatékonyabbá tételéhez - 2.rész

Bevált módszer a kommunikációd hatékonyabbá tételéhez - 2.rész | MLM Akadémia

Ebben a cikkben egy újabb gyakorlatban alkalmazható tippet szeretnék adni neked, amivel a kommunikációdat hatékonyabbá teheted.

Az előző részben arról olvashattál, hogyan tudsz jobban időben és térben is itt a jelenben lenni, vagyis ITT lenni és nem a gondolataidban, miközben másokkal kommunikálsz.

Ebben a cikkben a figyelem témáját járjuk körbe.

Sok hálózatépítőnek és értékesítőnek van nehézsége ezzel: Hogyan érjem el, hogy az emberek figyeljenek rám?

Különböző módszerekkel próbálják elérni ezt a jelöltjeiknél.

Például: jobban gesztikulálnak, vagy hangosabban, hangsúlyosabban beszélnek, vagy lendületesebben, határozottabban próbálnak beszélni, vagy lelkesek próbálnak lenni, vagy igazán érdekessé próbálják tenni a bemutatóikat, esetleg vicces sztorikat próbálnak beleszőni a beszédükbe, vagy egyéb más olyan módszereket próbálnak alkalmazni, amivel megpróbálnak érdekessé válni és a jelölt érdeklődését felkelteni.

Időnként ezek még be is válnak valamennyire. A jelöltek többsége viszont ezek ellenére is csak látszólag figyel. Valójában a saját gondolataikban vannak benne és egyáltalán nincsenek itt a jelenben, vagy csak kicsi részben.

Így tehát ezek a módszerek nem igazán oldják meg ezt a kérdést, hogy: Hogyan érjem el, hogy az emberek figyeljenek rám?

Azért nem oldják meg, mert nem a megfelelő módon van megközelítve a kérdés.  Úgy tudnád elérni, hogy a jelöltjeid és úgy általában az emberek jobban figyeljenek rád, ha te magad kezdenél el jobban figyelni rájuk.

A figyelem megszerzésének kulcsa a figyelem adásában keresendő. Az a hálózatépítő vagy értékesítő, akire nem figyelnek az emberek, olyannyira el van foglalva azzal, hogy érdekessé váljon, hogy minden figyelme saját magán és az általa elmondottakon és bemutatott dolgokon van, nem pedig az embereken, akikhez próbál kommunikálni.

Így, mivel az emberek a környezetében nem kapnak figyelmet tőle, miközben hallgatják őt, elmerülnek a saját gondolataikban és nagyrészt nem hallják meg azt, amiről beszél.

Ahhoz, hogy az embereknek a figyelmét megszerezd, és aztán megtartsd, először neked kell képessé válnod arra, hogy figyelni tudj rájuk. Továbbá nem elég az, ha figyelsz rájuk. Képesnek kell lenned arra is, hogy folyamatosan fenn tudd tartani a figyelmedet. Vagyis folyamatosan végig figyelni tudj a másik személyre.

Mit jelent ez, hogy figyelni a személyre? Nem azt jelenti, hogy farkasszemet nézz vele. Azt sem jelenti, hogy koncentrálj rá. Továbbá nem azt jelenti, hogy látszólag figyelj, de közben a gondolataid máshol járjanak. Azt jelenti, hogy kényelmesen őrá (az arcára vagy szemébe) nézve, és őrá figyelme tekints rá és tényleg őrá figyelj.

Mindezt úgy, hogy folyamatosan ezt fenn tudd tartani.  Akkor is, amikor te beszélsz hozzá, és akkor is, amikor ő beszél hozzád, és ilyenkor figyelve mind őrá, mind arra, amit mond neked, úgy hogy ténylegesen meg is értsd azt, amit mond.

Ha a másik személy érzi és látja, hogy te figyelsz rá, akkor ő is figyelni fog rád. Nem merül el a gondolataiban, vagy csak kevésbé és rövidebb ideig merül el benne. Továbbá, ha el is merül időnként a saját gondolataiban, akkor is hamarabb visszajön a figyelme rád és a mondandódra.

Sokaknak ez nem is olyan könnyű elsőre, amikor megpróbálnak folyamatosan a másik személyre figyelni. Az embernek ezt gyakorolnia kell, hogy hosszabb időn keresztül is meg tudja csinálni. Talán egy ideig tud az ember a másik személyre figyelni, de aztán elkapja a tekintetét, lesüti a szemét, vagy félrenéz, vagy belemegy a saját gondolataiba, stb.

Ettől még érdemes ezt gyakorolnod. Ugyanis, ha mostantól igyekeznél ezt tudatosan alkalmazni mindenkinél, akivel beszélsz, akkor fokozatosan egyre könnyebben és egyre hosszabb időn keresztül sikerülne ezt megcsinálnod. Közben pedig azt tapasztalnád, hogy egyre hatékonyabbá válnál abban, hogy megszerezd és megtartsd az emberek figyelmét az irányodba.

Ha ezt napi szinten, minden egyes embernél, akivel kommunikálsz gyakorolnád, néhány hónap alatt egészen jól fel tudnád fejleszteni ezt a képességedet ilyen módon. Nem csak üzleti tárgyalások esetén tudod gyakorolni, alkalmazni, hanem bárkinél. Legyen szó párkapcsolatról, gyereknevelésről, munkahelyi kapcsolatokról, baráti kapcsolatokról, stb.

Amit még megtapasztalhatsz ettől, hogy az emberek szívesebben beszélgetnek majd veled, jobban megnyílnak és néha még akár azt is megjegyezhetik neked, hogy jobb, kellemesebb beszélgetniük veled, mert érzik, hogy jobban figyelsz rájuk.

Ugyanis az emberek legfőbb panasza másokra az, hogy nem figyelnek rájuk. A családi veszekedések többsége, a munkahelyi és más egyéb félreértések többsége ebből jön. Az egyik vagy másik fél leginkább arra panaszkodik, hogy a másik nem figyel rá. Rengeteg félreértés születhet abból, hogy az egyik vagy másik fél (többnyire mindkét fél) nem figyel a másikra eléggé.

Tehát ez egy további kellemes mellékhatása annak, ha gyakorlod ezt, hogy az emberek szívesebben, jobb hangulatban és kedvesebben beszélnek veled, mert jól esik nekik az, hogy figyelsz rájuk. Sőt, jobban megnyílnak, jobban, szívesebben meghallgatják a véleményedet, tanácsaidat vagy ajánlatodat üzleti megbeszélés esetében.

Ez a másokra való könnyed és kényelmes odafigyelés és ennek folyamatos fenntartása egy olyannyira fontos kommunikációs képesség, hogy a 3 napos kommunikációs képességfejlesztő képzésünkön erre egy külön gyakorlat van, amivel ezt a képességet néhány óra alatt jelentősen fel tudnád fejleszteni. Ráadásul az eddigi 14 évnyi tapasztalataink alapján (ennyi ideje szolgáltatjuk ezt), ez a felfejlesztett képesség megmarad éveken, évtizedeken keresztül. Pedig csak néhány óra ez a gyakorlat ezen a 3 napos képzésen, mégis ennyire tartós ennek a hatása.

Mindezeken kívül lenne még egy jelentős haszna számodra annak, ha a figyelem tartós fenntartását gyakorolnád: hatékonyabbá válnál a munkádban és boldogabbá válnál az életedben.

Hogyan függ ez a két dolog (hatékonyság és boldogság) azzal, hogy jobban tudsz figyelni másokra, vagy egy adott dologra?

Az ember akkor igazán boldog, amikor képes arra az adott dologra figyelni, amit éppen csinál. Akkor boldogtalan, amikor valamit csinálna, és közben másra figyel.

Egy példa: amikor egy vállalkozó nyaralni megy a családjával és ott ül kint a vízparton, körülötte rohangálnak a gyereket, viszont nem tud rájuk és a környezetére, a vízre, a nyaralásra, stb. figyelni, hanem a gondolatai a cégében való elintézendő feladatok körül forog, vagyis arra figyel, akkor nem tudja élvezni a nyaralást. Nem boldog. Ha viszont nem a cégén gondolkodna, hanem a gyerekeire, a feleségére, a kellemes vízre, a napsütésre, a környező fákra, összességében magára a nyaralásra és annak részeire és egészére figyelne, akkor élvezné azt és boldog lenne.

Másik példa: Amikor egy személy a munkahelyén nem tud a feladatára figyelni, mert közben a nyaraláson vagy a családján, vagy bármi máson járnak a gondolatai, vagyis arra figyel, akkor szintén nem boldog. Nem tudja örömmel végezni a munkáját. Szívesebben lenne máshol. Ott, amire gondol, amire figyel.

Ha viszont nem ezekre figyelne, hanem képes lenne teljesen a munkájára figyelni, akkor hatékonyabban el is tudná végezni azt, és érdekes módon élvezni tudná azt. Főleg, amikor elkészül vele és akkor ehhez egy büszkeség érzés is társulna, hogy meg tudta csinálni és ott a végeredmény. Élvezni tudná és boldog lenne.

A boldog emberek azok, az emberek, akik képesek arra figyelni, amit éppen csinálnak. Így aztán ha javulna az a képességed, hogy arra tudj figyelni, ahol vagy, és ami ott van előtted (akár személy, akár feladat, akár bármi más) és a figyelmedet folyamatosan fenn tudnád tartani, akkor hatékonyabb és boldogabb lennél.

Ez az egyik olyan dolog, amiről beszámolnak a 3 napos kommunikációs képességfejlesztő tréning végzettek, hogy amióta elvégezték, azóta hatékonyabbak és boldogabbak, mint előtte. Sokszor nem értik, hogy miért, mivel kommunikációs képzésen voltak és nem boldogság tréningen vagy hatékonyság növelő tréningen. Valójában ezen figyelem erősítő és stabilizáló gyakorlat miatt tapasztalják ezt.

Még egy további pozitív hatása lehet annak, ha gyakorlod a figyelem fenntartását: nemcsak a hatékonyságod és boldogságod növekedhet tőle, hanem az aktivitásod is.

Ugyanis ahhoz, hogy aktívan tudj végezni egy adott tevékenységet, ahhoz képesnek kell lenned arra, hogy mindvégig arra az adott tevékenységre figyelj. Ha úgy próbálsz végezni egy tevékenységet, hogy közben a figyelmed máshol van, akkor nem tudod igazán aktívan végezni azt a tevékenységet. Lelassulsz, szétszóródsz, halogatni fogsz és nem lesz kedved sem végezni azt a tevékenységet, mint ahogy ezt a boldogság résznél olvashattad néhány bekezdéssel korábban.

Mindezeken kívül, amit olvashattál ebben a cikkben (figyelem megszerzése, jobb kapcsolat a környezettel, nagyobb hatékonyság, boldogság és aktivitás) vannak még további pozitív hatásai is annak, ha képes vagy jobban és hosszabb ideig tudsz figyelni egy adott dologra vagy személyre.

Ezeket már nem sorolom fel, inkább tapasztald meg magad azáltal, hogy gyakorlod ezt napi szinten kint az életben, vagy eljössz a 3 napos kommunikációs képességfejlesztő tréningre és néhány óra alatt felhozod egy elég magas szintre ezt a képességedet.

Kívánom neked, hogy szerezd meg ebből a gyakorlatból a lehető legtöbb pozitív eredményt, amit csak lehetséges!

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban?

Cikk rating

Értékelés:
Ezt a cikket eddig 0 ember értékelte.

Új hozzászólás

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges

KAPCSOLAT

Email: iroda@mlmakademia.hu
Telefon: +36 70 625 36 03
Cím: 1193 Budapest, Könyvkötő u. 1/B. Hungary
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-106577/2016