Az érdeklődés ereje

Az érdeklődés ereje | MLM Akadémia

Nem is gondolánk mekkora ereje van az érdeklődésnek. Jelentős szerepe van a kapcsolataink erősítésében, az emberek kezelésében, az érzékszerveink (látás, hallás, szaglás, stb.) javításában, az életerőnk növelésében és még sok minden másban. Ez a cikk gyakorlatban jól alkalmazható tippeket, iránymutatást nyújt ezek fejlesztéséhez.

Sok MLM hálózatépítő és értékesítő próbál érdeklődést felkelteni másokban. Sokszor nem is gondolnak rá, hogy ehhez először nekik kellene hatékonyabbá válniuk az érdeklődésben.

Sokan tévesen azt hiszik, hogy azzal tudnak érdeklődést felkelteni, ha érdekessé próbálják tenni a bemutatójukat, vagy ők maguk próbálnak érdekesek lenni. Pedig sokkal eredményesebbek lehetnének az érdeklődés felkeltésében, ha előbb saját maguk válnának érdeklődővé a jelöltjük iránt. Ez hamarosan a cikkben egyértelműen látható lesz.

Az emberek többsége és így a jelöltjeid többsége is, már réges-régen elvesztette az érdeklődés képességét. Ha igazán érdeklődő embereket keresel, akkor nagyjából 3-5 éves korosztályig fogod megtalálni őket. Rajtuk látszik, hogy igazán érdeklődőek.

A kisgyerekeknél nem valami kelti fel az érdeklődésüket, hanem alapból érdeklődőek minden iránt. Ebből is látszik, hogy az érdeklődés egy mindenkivel veleszületett képesség és nem egy olyan dolog, amit valamilyen külső dolognak kell kiváltania.

Ahogy a gyermek felnő, idővel ez a képessége fokozatosan egyre jobban eltűnik és az érdeklődésből már csak figyelem lesz. Már csak megfigyeli a dolgokat, de igazából nem érdekli.

Az érdeklődés és a figyelem között a különbség az, hogy amikor valakit érdekel valami, azt igyekszik közel engedni önmagához, míg a megfigyelés esetén fenntart egy fajta távolságot önmaga és a megfigyelt dolog között.

A kisgyerek, aki érdeklődik, egészen közel engedi magához a környezetében lévő dolgokat. Odamegy hozzá, megérinti, megszagolja, megkóstolja, stb. Teljesen beengedi, közel engedi magához azt a dolgot, szinte a részévé válik.

Amikor az ember már nem érdeklődik, hanem helyette csak megfigyeli a dolgokat, akkor fenntart egyfajta távolságot önmaga és a megfigyelt dolgok között. Nem engedi be a környezetét, nem engedi, hogy az a dolog túl közel kerüljön őhozzá.

Ezzel együtt jár a különböző érzékszervek tompulása is. A környezetében lévő dolgok már nem olyan élénk színűek, nem olyan kontúrosak, nem olyan élénkek a hangok, az ízek, a szagok, a látvány. Semmi sem olyan élénk, mint gyermek korában, amikor még igazán érdekelték ezek a dolgok és beengedte ezeket önmagához.

Emlékezz csak vissza, hogy kisgyermek korodban a világ mennyivel színesebb, ízesebb, illatosabb volt, mint ma. Ma minden szürkébb, tompább, mint akkor volt. Pedig a virágok a valóságban ma is ugyanolyan élénk színűek, mint akkor, és a madárcsicsergés is ugyanolyan élénk és különleges, mint akkor volt. De ma mégsem úgy érzékeli az ember. Ma csak úgy vannak ezek a dolgok. Halljuk, látjuk, de már nem úgy. Tompábban érzékeljük őket. Van ezen dolgok és köztünk egy távolság.

Sokan egy idő után már a megfigyelést is nagyrészt elveszítik. Nem lesznek a jelenben, hanem helyette a saját gondolataikba merülnek, és amikor ránéznek valamire, akkor csak félig-meddig látják azt a dolgot, félig a saját gondolataikban lévő elképzeléseket nézik. Úgy is mondhatnánk, hogy nem azt látják, amit néznek, hanem a saját gondolatain keresztül kisebb-nagyobb mértékben másképp látják azt, amit néznek.

Erről bővebben írtam már a "Bevált módszer a kommunikációd hatékonyabbá tételéhez" című cikk első és második részében, ezért ezt most nem részletezném jobban.

Az ember boldogsága és energiaszintje szintén az érdeklődés elvesztésével együtt csökken le.

Az ember nem lehet igazán boldog egy olyan tevékenység végzésével, ami nem érdekli, és nem fogja magát energikusnak sem érezni, hogy foglalkozzon azzal a tevékenységgel.

Ha pedig az életben semmi sem érdekli, akkor az egész élettel kapcsolatban érzi azt, hogy nem boldog és hogy energiátlan.

Így látható, hogy az érdeklődés, a boldogság és az energiaszint kéz a kézben járnak.

Az élet első problémái szintén az érdeklődés képességének elvesztése után és miatt keletkeztek és utána az érdeklődés hiánya miatt keletkeznek újra és újra. Mondhatjuk, hogy azoknak az embereknek vannak folyamatosan problémáik az életben, akik a leginkább elveszítették az érdeklődési képességüket és már semmi sem érdekli őket.

Nézzünk erre is egy-két példát.

Ha valakit nem érdekel a munkája, nem fogja aktívan és élvezettel (boldogan) végezni. A pénz miatt fogja csinálni, a pénzből megpróbál boldogságot vásárolni magának (olyan dolgokat, amiről azt hiszi, hogy boldoggá tehetik) és szépen sorban kialakulnak a különböző pénzügyi problémái.

Hazamegy és igazából nem érdeklődik a felesége vagy férje iránt. Persze talán figyel rá valamennyire és talán még meg is kérdezi, hogy milyen napja volt a másiknak, de valódi érdeklődés nincs jelen. Így aztán közte és a felesége/férje közé szintén egyfajta távolság kerül, és fokozatosan kialakulnak a párkapcsolati, házassági viták és problémák is.

Sok más területre is hozhatnánk példákat, de felesleges. A lényeg így is látható. Eléggé megdöbbentő lehet, de igaz, hogy valójában minden létező probléma visszavezethető valamilyen korábbi érdeklődés hiányára, amiből következően az a probléma kialakulhatott.

Az emberek sokszor tévesen azt hiszik, hogy azért nem tudnak, vagy azért nincs idejük arra, hogy elkezdjenek érdeklődni, mivel túlzottan sok megoldandó helyzet (probléma másik elnevezése) van az életükben, amelyeket előbb meg kell oldaniuk. Csakhogy pont abból keletkeztek a problémáik, hogy valamikor valami iránt nem voltak érdeklődőek. Így ha továbbra sem érdeklődőek, akkor nem csökkenni fognak a problémáik száma, hanem növekedni. Bármikor, amikor megoldanak egy-egy problémát, utána valahogy sosem kevesebb lesz belőle, hanem több.

Egy értékesítő vagy hálózatépítő például eléggé gyorsan javíthatna pénzügyi helyzetén, ha képessé válna figyelmen kívül hagyni a saját pénzügyi problémáit és érdeklődővé válna a jelöltjei iránt, ahelyett, hogy mindenáron érdekessé akarna válni a számukra az ajánlatával és mindenáron eladni akarna nekik.

Érdeklődne, érdeklődne, érdeklődne. Emiatt a jelöltjei fokozatosan egyre jobban megnyílnának, igazán jót beszélgetnének, javulna a kapcsolatuk, a jelölt örömmel mesélne magáról és a végén boldogan vásárolna jóval biztosabban és jóval többet, mintha ehelyett csak eladni akart volna neki.

Az értékesítő és/vagy hálózatépítő a saját érdeklődésével tudná fokozatosan előcsalogatni, felszínre hozni a jelöltjében is az érdeklődést.

Gyorsan javíthatna a párkapcsolati problémáin, ha elkezdene igazán érdeklődővé válni a párjával kapcsolatban.

Gyorsan javíthatna a munkája hatékonyságán, ha elkezdene igazán érdeklődni a munkája iránt.

Gyorsan javíthatna az életminőségén, ha elkezdene érdeklődni a kollégái iránt, hazafelé a környező házak, madarak, emberek és úgy általában az élet dolgai iránt.

Elkezdene boldogabbá és energikusabbá is válni. Elkezdene jobban érzékelni (látás, hallás, szaglás, stb.).

Érdeklődne az étel iránt, amit megeszik, érdeklődne a saját lakásában lévő dolgai iránt és egyáltalán az életben minden olyan dolog iránt, ami körbeveszi, amivel találkozik.

Az egész élete gyökeresen megváltozna pozitív irányba. Méghozzá gyorsan!

Egy olyan ember, aki jelentősen elvesztette az érdeklődés képességét, úgy érezheti, hogy nem talál semmit, ami igazán érdekelhetné, és abban reménykedik, hogy talán majd lesz valaki, vagy valami, aki vagy ami felkelti az érdeklődését.

Mivel ez a társadalomban szinte az összes felnőtt emberre igaz, ezért társadalmi szinten kialakult egy téves hiedelem, hogy az érdeklődés az egy olyan dolog, amit valamilyen külső dolognak kell felkeltenie, kiváltania belőle, és az ember úgyis csak aziránt fog érdeklődni, amivel kapcsolatban az érdeklődése fel lett keltve valamilyen módon.

Ez teljesen téves elképzelés. Az érdeklődés, az egy képesség, ami veleszületetten minden emberben megvan, csak nagyrészt az idő folyamán lecsökkent. Ugyanakkor előhozható és fejleszthető!

Saját magad is tudod fejleszteni kisebb mértékben azáltal, hogy tudatosan igyekszel érdeklődővé válni minden olyan dolog iránt, amivel szembetalálkozol. Csak próbáld ki egy napig, vagy néhány órán keresztül, hogy bármi olyan amivel találkozol, aziránt elkezdesz igazán érdeklődővé válni. Nem kérdezősködést értek ezalatt, hanem érdeklődést. Ez egy hozzáállás. Nevezhetjük kíváncsiságnak is.

Tehát próbáld ki ezt csak néhány órán keresztül és meglátod, hogy mennyivel energikusabb és boldogabb leszel tőle. Ezt kipróbálhatod és gyakorolhatod akár minden nap. Sokat javíthat az életminőségeden, úgyhogy érdemes akár napi szinten alkalmaznod.

Persze azt is tudnod kell, hogy ez nem fogja teljes egészében helyreállítani az érdeklődés képességét. Főleg ha már sok évtizede annak, hogy kisgyerekként még megvolt ez benned és aztán azóta nincs meg igazán. Ez csak előhozza valamennyire egy időre. Mindenesetre már ez is nagy eredmény lehet a legtöbb ember számára.

Ugyanakkor létezik egy módszer, egy bizonyos gyakorlat, ami képes ezt a képességedet mindössze néhány óra alatt jelentősen felfejleszteni és a hatása tartós marad. Ezt a gyakorlatot a 3 napos kommunikációs képességfejlesztő tréningen gyakorolják a résztvevők. Ez is egy lehetőség a számodra, amit igénybe vehetsz, használhatsz, ha szeretnéd.

Akár a saját környezetedben való gyakorlást, akár a 3 napos kommunikációs tréninget választod (vagy akár mindkettőt, és az lenne a leghatékonyabb), minél inkább előhozod vele az érdeklődés képességét, az életed annál boldogabbá, élvezetesebbé, energikusabbá, konfliktusoktól és más problémáktól mentesebbé, színesebbé, illatosabbá, ízesebbé és élhetőbbé válik.

Kívánom, hogy tapasztald meg ezt te magad is!

Kérdésed van a cikkel kapcsolatban?

Cikk rating

Értékelés:
5
100%
Ezt a cikket eddig 1 ember értékelte.

Új hozzászólás

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
  • Ez egy nagyon értékes írás. Mélyen megérintett és elgondolkodtatott. Minden tiszteletem a szerzőé.

    Zsanett

KAPCSOLAT

Email: iroda@mlmakademia.hu
Telefon: +36 70 625 36 03
Cím: 1193 Budapest, Könyvkötő u. 1/B. Hungary
Adatkezelés nyilvántartási száma: NAIH-106577/2016